Diumenge 15 de juny de 2015

 

Ahir dissabte, es va constituir la nova Corporació municipal.

L’ajuntament, ple de gom a gom i el saló que pegava un esclafit.  Hi havía nerviosisme, és veritat.  Fins arribar eixe moment, havíen passat moltes coses.

Dilluns 25 de maig, començà a créixer un núvol de neguit que s’engolia a poc a poc l’ànim de la gent.

Divendres 5 de juny, anà tot per l’aire durant una reunió pública difícil d’oblidar en la qual IxR, de sobte, posà sobre la taula dos exigències per poder començar a parlar. 

En enfilar la setmana que hui acaba, el cap de llista del PP renuncià a la seua acta de regidor i al s’endemà ho féu la persona que l’havía de substituir i actual vicepresidenta de la Diputació.

Tot i aixó, el PSPV de Rocafort, Guanyem-Rocafort i Compromís per Rocafort, no deixarem de treballar per arrodonir un acord de govern amb la suma de propostes comunes i eixos fonamentals de funcionament.

Ahir dissabte, el ple de l’Ajuntament havía d’elegir el seu alcalde o la seua alcaldessa amb el vot de 7 dels 13 regidors. 

Estava clar que havía d’escriure dos disrcusos i així ho vaig fer la vespra.

En acabar la votació, vaig saber que tornava a ser l’alcaldessa del poble.

La sala esclatà d’alegria mentre oferia a les persones del meu poble la vara de comandament de l’Ajuntamet i jo els repetia: “és vostra, és vostra!” Perquè ho és.

 

Del meu discurs, molt llarg per reproduïr-lo sencer ací, vull remarcar els paràgrafs que vaig escriure i que expliquen el que potser més sorprengué. 

 

 

 

[…] No podem tirar avant amb dubtes i exigències, hem de fer el camí junts amb trellat i responsabilitat.

Oferisc, com sempre he fet, el còs i l’ànima al servei del meu poble. De treballar, la primera. D’escoltar, d’explicar i de raonar, també la primera. Sense enganys, sense por i amb humilitat.

Que ningú pense que la sort ací i ara –treure els 7 vots que han decidit que jo siga l’alcaldessa- m’ha beneït.

Bé està i ben agraïda que estic d’aixó, perquè per a una persona de poble -i jo sóc una dona del poble i per al poble- res somou més l’emoció que brolla de dins que ser l’alcalde del poble on has triat de viure…

Però no ha estat la sort, sinò la voluntat ferma des del primer moment de la plataforma Guanyem-Rocafort, i del seu regidor Carlos Errando, del col.lectiu que formen Compromís per Rocafort, i del seu regidor Eduard Comeig, dels amics i companys del meu partit i dels regidors Socialistes, i també –i fa uns minuts que ho he sabut- del regidor de IxR, José Antonio González.

A tots el meu agraïment i a tots també la meua crida en favor del poble que tant s’estimem.

 

 

Es verdad que los sueños caben en las urnas en las que decidimos el presente y el futuro que queremos. Lo dije aquí mismo hace 4 años cuando iniciamos felizmente otra manera de entender la política municipal.

En realidad, llevo haciéndolo muchos años y nunca me he sentido sola porque somos muchas las personas que hemos demostrado que los sueños no se alcanzan con los ojos cerrados, sino con la mirada bien abierta y los sentidos a flor de piel. Y eso se llama Política en mayúsculas, y eso se llama trabajo y dedicación. Y eso es un servicio público tan honesto y digno como cualquier otro.

 

Anoche se me vino la madrugada encima.

Hoy, mi padre, que hace 4 años me sonreía desde una de esas sillas, ya no está aquí ni en ninguna otra parte. Y eso no tiene solución.

Fiona, mi hija, lucha a brazo a partido por su presente inmediato fuera de España…

Ya ven ustedes, la realidad nos muerde a todos. Nos atornilla en contra de nuestra voluntad, pero sabemos, podemos y queremos transformarla.

¡Hemos de hacerlo y estamos obligados a intentarlo juntos!… Juntos y con lealtad.

Sigo dispuesta a trabajar duro.

No se trata de un tiempo nuevo, se trata del tiempo por el que tanto hemos trabajado, el que merecemos y el que nos corresponde.

Aquí estoy y aquí sigo porque una mayoría de los representantes de los vecinos de mi pueblo lo ha decidido libremente. Y voy a seguir aquí con honestidad, con eficacia, con transparencia y con diálogo. Escuchando, aprendiendo, explicando y dando la cara.

Soy la alcaldesa de mi pueblo, de Rocafort; de todas las personas que, vivamos donde vivamos y pensemos como pensemos, nos sentimos unidos porque compartimos las mismas calles, los mismos derechos y las mismas obligaciones.

[…]

Ya sé que no es fácil, he tenido la oportunidad de saberlo de primera mano. Pero les aseguro que no es imposible; Rocafort lo merece y quienes estamos aquí, 13 personas en representación de todos ustedes, hemos de contraer la responsabilidad de hacerlo.

A esta tarea están llamados todos los grupos municipales que formamos la Corporación: el PP, los Socialistas, Ciudadanos, Guanyem, IxR, y Compromís… Y es un compromiso al que no se debe renunciar, de lo contrario habrá un fracaso inexplicable y vergonzoso.

Como alcaldesa de todos no consentiré que las aspiraciones partidistas o personales se conviertan en ejes de la política municipal, y, si ocurriera, afirmo que renunciaré inmediatamente a mi cargo y a mi acta.

Este momento es extraordinario, nadie puede ni debe aventurarse en experimentos personalistas que pongan en juego el interés general de los vecinos de Rocafort. Y quien lo haga o quienes lo hagan, quienes estén dispuestos a exigir sus intereses personales y partidistas por encima del bienestar general, se encontrarán con mi firme oposición y si eso ha de significar mi renuncia, que nadie tenga la mínima duda: porque lo explicaré y lo haré.

Estoy aquí hoy y he sido elegida alcaldesa de Rocafort por la libre voluntad de quienes lo han decidido y estoy convencida de que lo han hecho con absoluta responsabilidad.

Será la misma libertad y la misma responsabilidad que ejerceré yo misma para actuar de manera consecuente con los valores que defiendo: respeto a las personas, el reconocimiento de la política como un servicio público en beneficio del interés general, lealtad a esta institución y por supuesto a su gobierno.

[…]

 

No hi ha cap dubte, veritat?

 

Rocafort, estic agraïda de cor. Gràcies i avant, sempre avant!

 

Anuncios